Digitalt
IAB:s cookieråd till annonsörer
Publicerad: 18 maj 2021, 09:31
Förutom att Dilem Güler är affärsutvecklingschef på Bonnier News är hon också ordförande i IAB:s ”Post 3rd party cookie task force”.
Foto: Janne Næss
Det finns ingen given lösning i cookiefrågan, därför måste vi alla tänka om. Det menar cookieexperten Dilem Güler, som tillsammans med IAB har sammanställt sina fyra bästa tips för hur annonsörer bör tackla utfasningen av tredjepartskakan.
Intervjun med Dilem Güler angående cookiedöden äger ironiskt nog eller kanske passande nog rum på samma dag som Apple rullar ut IOS 14.5 – en annan stor förändring som
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.