Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

IAB växlar upp – får vd på heltid

Publicerad: 17 september 2012, 08:23
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:11

Fyra år efter starten har internetbranschorganisationen IAB nu tillräckligt med pengar för att anlita en vd på heltid.

Ämnen i artikeln:

IAB

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Det innebär att Charlotte Thür, vd sedan hösten 2010, lämnar TS, där hon jobbat med affärsutveckling på deltid, och tar sig an IAB på heltid.

– Det kommer innebära en stor skillnad för IAB. Jag har lagt mycket tid i föreningen hittills, men nu kommer jag kunna fokusera fullt ut, säger Charlotte Thür.

Framför allt hoppas hon kunna underlätta jobbet för IAB:s specialistgrupper, och få tid till att arrangera fler seminarier och utbildningar för medlemmarna.

Förutom en heltids-vd betalar IAB för en vd-assistent, Susanne Gren, på deltid.

I dag presenterade IAB Sverige även sin nya styrelse, som tidigare ledd av Recapex Johan Siwers.

Nya i styrelsen är McDonalds digitala marknadschef Kajsa Dahlberg, som blir ensam kvinna i den manstunga styrelsen, och Outriders vd Jens Hård.

Här är IAB Sveriges nya styrelse:

Johan Siwers, ordförande, General Partner RECAPEX

Mats Selling, vice ordförande, Sales Manager Media Sales, Eniro

Krister Karjalainen, Head of digital, Proctor & Gamble Norden

Kajsa Dahlberg, Digital marketing manager, McDonald’s Sverige

Adrian McDonald, Country Manager Advertising & Online, Microsoft Sverige

Anders Berglund, Föresäljningsdirektör Schibsted

Martin Stadhammar, Creative Copywriter Berntzon Bylund

Magnus Lindholm, Media Director Interactive, Carat Sverige

Jens Hård, Managing Director, Outrider Sverige

Svenska IAB har i dag nästan 80 medlemmar. Charlotte Thür har tidigare sagt till dagensmedia.se att ambitionen är att komma upp i över hundra medlemsbolag för att kunna driva den verksamhet man önskar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev