Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

IAB måste växa – ska bli över hundra medlemmar

Publicerad: 16 Augusti 2012, 13:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14

För IAB, Internet Advertising Bureau, är intressebaserad marknadsföring och införandet av en internationell annonsmärkning två av höstens nyckelfrågor.


Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIAB

Vilken fråga är viktigast för er i höst?

– Vårt största projekt i höst kommer även vara vårt mobilprojekt och som vi ska fortsätta att finansiera och jobba vidare. En annan viktig fråga är att få fler svenska företag att skriva under intressebaserad marknadsföring. Vi jobbar också med att få till den internationella annonsmärkningen som finns i EU och USA. Det är ett viktigt projekt för oss. En annan viktig prioritering för mig är också att vi ska växa med fler medlemmar, säger Charlotte Thür, vd på IAB.

Hur ska ni angripa frågan?

– I dag har vi runt 70 medlemmar och vi bör komma upp i över hundra. Det är väldigt mycket som vi inte hinner med i dag på grund av att vi har för små resurser så därför är fler medlemmar givetvis en jätteviktig fråga. Under sommaren har vi bearbetat olika bolag och det ska vi fortsätta med i höst.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Charlotte ThürIAB

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.