Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

"I linje med vår vision"

Publicerad: 23 Juli 2013, 13:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:39

Fredrik Bernsel, försäljningsdirektör på Linkedin Marketing Solutions anser att sponsrade inlägg stimulerar byggandet av B2B-relationer.


Ämnen i artikeln:

LinkedinFacebook

Med 225 miljoner användare rankas Linkedin som världens största professionella community.

För Fredrik Bernsel, försäljningsdirektör på Linkedin Marketing Solutions går införandet av sponsrade uppdateringar i linje med företagets vision som är "att sammanlänka världens arbetande befolkning för att göra dem mer produktiva och framgångsrika".

– Ett av Linkedins huvudsakliga användningsområden är att bygga business-to-businessrelationer, och då underlättar sponsrade uppdateringar arbetet med att nå ut, säger Fredrik Bernsel.

Facebook har fått kritik för införandet av sponsrade uppdateringar. I bland talas det om att användare överger communityn på grund av reklamen. Är det något som oroar er?

– Nej, vi är inte oroliga. Sponsrade inlägg är ett sätt för företag att kommunicera med följare. Tack vare tillgången till stora mängder användardata har vi möjlighet att rikta information som våra användare upplever som relevant.

Innan lanseringen som sker i dag har ett antal företag fått delta i pilotundersökningar under ett halvårs tid.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

LinkedinFacebook

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev