Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

HP:s digitala marknadschef till Coca-Cola

Efter sex år väljer Johnny Federley att lämna Hewlett Packard för Coca-Cola.

Helen Preutz


Publicerad: 28 Maj 2013, 05:51
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:44

Ämnen i artikeln:

HPCoca-Cola

Johnny Federley har jobbat sammanlagt sex år på it-företaget Hewlett Packard – som marknadsföringsansvarig, kundmarknadsansvarig och senast som digital marknadschef.

Nu väljer han att gå vidare till rollen som digital sales & marketing manager för dryckestillverkaren Coca-Cola.

– Flera faktorer låg bakom beslutet. Dels är Coca-Cola ett fantastiskt varumärke som jag personligen älskar. Dels får jag jobba med ett väldigt kreativt team, säger Johnny Federley till Dagens Media.

Han fortsätter:

– Jag har haft en fantastisk tid på HP. Jag tar med mig erfarenheten av att arbeta med en global organisation och att ha varit med och startat upp den digitala strategin.

Vad är det bästa med Coca-Cola?

– Det är ett ikoniskt varumärke med mycket "brand love". När man arbetar med marknadsföring har varumärket stor påverkanskraft och kampanjerna slår igenom brett.

Johnny Federley börjar sitt nya jobb i mitten på juni.

Ämnen i artikeln:

HPCoca-Cola

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.