Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Hötorgscity lanserar magasin på Instagram

Publicerad: 27 Mars 2015, 05:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

För att marknadsföra butikerna och det som händer i Hötorgscity har ett mode-magasin startats upp på Instagram.


Projektet är framtaget av Awesome Project. Enligt ett pressmeddelande är det här det första digitala magasinet av sitt slag.

– På Instagram vet vi att vi kan nå vår målgrupp, som i det här fallet är mellan 13 och 25 år, säger Issar Cerrato, projektledare och strateg på Awesome Project, till Dagens Media.

Tidningen är uppbygd genom hashtaggade bilder som ska leda vidare till nya konton. Hötorgscity Magazine, som tidningen heter, är uppbyggd genom fyra olika användarkonton: gästredaktör, nyheter, mode på gatan och nyheter.

– Det är en ny gästredaktör varje månad som ska berätta om sitt liv och lägga upp bilder därifrån. Alla kanske inte är intresserade av att veta om MQ har en kampanj utan vill hellre läsa om en gästredaktör som berättar om sin resa som fotomodell, stylist eller fotograf, eäger Issar Cerrato och fortsätter:

– Sociala medier är en stark kanal. Vårt arbete handlar om organisk kommunikation utan att försöka sälja. Sälja gör man ändå.

Tidningen har varit igång sedan i början av februari.

– Det här är en väldigt långsiktig process som vi ser som ett maraton. Vi leker med magasinstänket och mig veterligen finns det ingen annan som gör såhär på Instagram, säger Issar Cerrato.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.