Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

”Hoppas på bra viral spridning”

Publicerad: 7 Februari 2011, 11:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:22

Facebook Deals har ännu inte kommit igång. Nu kuppar Pressbyrån med belöningssystem på Facebook Places – genom att erbjuda gratis kaffe via mobilen.


Ämnen i artikeln:

PressbyrånFacebook

Positioneringstjänsten Facebook Places lanserades i Sverige för några veckor sedan. Som dagensmedia.se tidigare berättat kommer Facebook under 2011 att presentera den kommersiella delen av Facebook Places – Facebook Deals, där annonsörer ska kunna ge sina kunder specialerbjudanden.

Redan nu börjar dock Pressbyrån använda Facebook Places i marknadsföringssyfte. Via sin en applikation belönar Pressbyrån kunder som "checkar in" i någon av butikerna.

– Vi är först ut med att belöna våra kunder som checkar in på pressbyrån via Facebook places. De 10 000 första som checkar in kommer att belönas med kaffevärdecheckar, säger Mariette Kristenson, marknadschef på Pressbyrån.

Pressbyrån har samarbetat med TV4 Expressen Mobilab som utvecklat en applikation för mobiltelefonanvändare där man använder positioneringstjänsten Facebook places. Genom att checka in på Facebook places kan man visa för sina vänner vart man befinner sig. För att kunna tadel av tjänsten krävs att användaren godkänner applikationen på pressbyråns facebook-sida.

– Våra förväntningar är att vi får en bra spridning viralt genom sociala medier och kan få feedback direkt från våra kunder. Det blir spännande, säger Mariette Kristenson.

Efter kaffe-kampanjen kommer Pressbyrån istället att erbjuda rabatter för de kunder som checkar in på Pressbyrån via Facebook places. Erbjudandena kommer att vara begränsade och uppdateras kontinuerligt.

Stephan Drenzel

Ämnen i artikeln:

PressbyrånFacebook

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.