Digitalt
Hon ska tiodubbla omsättningen på Bannerflow
Publicerad: 4 september 2019, 08:13
Parul Sharma kommer närmast från Besedo. Foto: Press
Parul Sharma rekryteras till adtechbolaget Bannerflow, där hon ska ge tillväxten en skjuts framåt.
Svenskgrundade Bannerflow har en plattform för datadriven optimering av digitala annonskampanjer.
Över 1000 varumärken, i fler än 30 länder, använder adtechbolagets teknik för marknadsföring på nätet.
Nu värvas Parul Sharma till Bannerflow som chief growth officer, där hon ska få företaget att öka tillväxttakten.
Hon bor i Sverige sedan tio år tillbaka, men har jobbat i både Indien, USA och Japan. Senast kommer hon från modereringsjätten Besedo, där hon varit försäljningschef.
På Bannerflow är hennes uppgift att tiodubbla omsättningen, från dagens 100 miljoner kronor till 1 miljard. Ingen tidsram har satts upp för målet än.
Bannerflow har sedan starten 2010 vuxit med i genomsnitt 50 procent om året.