Gå direkt till textinnehållet
SökKontaktAnnonsera
Prenumerera

Digitalt presenteras av:

Hon ska driva trafik mellan Schibstedsajterna

Karin Almers blir ny chef för trafikutveckling inom Schibsted Tillväxtmedier. Hon ersätter Mikael Bogg, som blir marknadschef på Lendo.


Publicerad 2011-03-09 09:37

Dela artikeln:

Schibsted Tillväxtmedier är ett av de områdena som växer snabbast inom koncernen.

Framgångsreceptet har varit att slussa trafik från aftonbladet.se till de olika tjänster och sajter som Tillväxtmedier köpt på sig eller startat.

Karin Almers blir nu ansvarig för att utveckla arbetet med trafikflöden mellan de olika Schibstedsajterna.

- Jag ser fram emot att jobba med utvecklingen av Schibsteds trafikflöden. Vi behöver fortsätta att vara innovativa och ständigt förnya våra sätt att skapa mervärde för våra besökare och tjäna pengar på vår trafik, säger hon in ett pressmeddelande.

Mikael Bogg, som hade rollen tidigare, blir samtidigt marknadschef på Lendo, den lånesajt som Schibsted köpte i december 2009.

Karin Almers har varit på Schibsted sedan 2007 och har bland annat jobbat med strategi och affärsutveckling i Norge. Hon har också en bakgrund på Citypaketet.

Schibsteds svenska webbar besöks sammanlagt av omkring 20 miljoner unika webbläsare varje vecka. Intäkterna växte med 26 procent år 2010 till nära 800 miljoner kronor - nästan 20 procent av hela Schibsteds svenska omsättning.

Läs mer om Schibsted Tillväxtmedier i DM Plus.

Martin Schori

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.