Hon ska driva trafik mellan Schibstedsajterna

2011-03-09 10:37  

Karin Almers blir ny chef för trafikutveckling inom Schibsted Tillväxtmedier. Hon ersätter Mikael Bogg, som blir marknadschef på Lendo.

Schibsted Tillväxtmedier är ett av de områdena som växer snabbast inom koncernen.

Framgångsreceptet har varit att slussa trafik från aftonbladet.se till de olika tjänster och sajter som Tillväxtmedier köpt på sig eller startat.

Karin Almers blir nu ansvarig för att utveckla arbetet med trafikflöden mellan de olika Schibstedsajterna.

- Jag ser fram emot att jobba med utvecklingen av Schibsteds trafikflöden. Vi behöver fortsätta att vara innovativa och ständigt förnya våra sätt att skapa mervärde för våra besökare och tjäna pengar på vår trafik, säger hon in ett pressmeddelande.

Mikael Bogg, som hade rollen tidigare, blir samtidigt marknadschef på Lendo, den lånesajt som Schibsted köpte i december 2009.

Karin Almers har varit på Schibsted sedan 2007 och har bland annat jobbat med strategi och affärsutveckling i Norge. Hon har också en bakgrund på Citypaketet.

Schibsteds svenska webbar besöks sammanlagt av omkring 20 miljoner unika webbläsare varje vecka. Intäkterna växte med 26 procent år 2010 till nära 800 miljoner kronor - nästan 20 procent av hela Schibsteds svenska omsättning.

Läs mer om Schibsted Tillväxtmedier i DM Plus.

Martin Schori

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt