Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Hon har den mest inflytelserika träningsbloggen

Lovisa "Lofsan" Sandström, Ida Warg och Jonas Colting. De är några av Sveriges mest inflytelserika träningsbloggare.

Dante Thomsen


Publicerad: 29 November 2013, 07:50
Uppdaterad: 26 Januari 2016, 09:22

Ämnen i artikeln:

Sats

Twingly indexerar över 75 miljoner bloggar över hela världen. Nu lanserar bolaget sin rapport Twingly Report Fitness, där varumärkens popularitet i bloggosfären rankas.

Precis som förra gången den aktuella rapporten gjordes är det kvinnor som dominerar fitnessbloggarna.

Mest inflytelserik (ett resultat som baseras på antalet inlänkar från andra bloggar) är enligt Twingly bloggaren Lovisa "Lofsan" Sandström. På andra plats kommer bloggen Träningsglädje och på tredje plats bloggen Upp och hoppa.

Andra populära bloggare är Ida Warg och Jonas Colting, som är krönikör på Runners World.

När det gäller gymkedjorna har Sats det mest populära varumärket sett till antalet länkar. På andra plats ligger Frisis & Svettis medan uppstickaren Rosa Skrot ligger på plats tre.

Det varumärke som är mest populärt bland fitnessbloggarna är Nike. På andra plats ligger Adidas och på tredje plats Puma. Rankingen bygger på antal omnämnanden i bloggosfären.

Undersökningen visar också att kosttillskott är intressantare än klädbutiker, medan intresset för LCHF minskar och 5:2-dieten ökar.

Se hela listan på de mest inflytelserika bloggarna samt de mest populära gymmen och varumärken.

Ämnen i artikeln:

Sats

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.