Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag14.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Hon går från Bonnier till Life of Svea

Publicerad: 29 Januari 2021, 13:58

Jenny Rahm har lämnat Bonnier för rollen som chief commercial officer (CCO) på Life of Svea.


Ämnen i artikeln:

Life of SveaBonnier News

På Bonnier News har Jenny Rahm arbetat som övergripande ansvarig för den gemensamma annonsorganisation som bildades våren 2019 i samband med att Bonnier Magazines & Brands och Bonnier News Lifestyle slogs ihop.

Men i januari lämnade hon jobbet för att bli chief commercial officer (CCO) på Life of Svea AB, som äger sajter som Familjeliv, Allt för föräldrar och Nyheter24. På mediehuset blir hon ansvarig för alla kommersiella intäkter. 

Life of Svea omsatte 2019 47,3 miljoner kronor, vilket är något mer än året innan då nettoomsättningen landade på 45,7. Ebit-resultatet för 2019 uppgick till 12,4 miljoner, att jämföra med 13 miljoner 2018.

Förra våren blev Life of Svea föremål för en granskning i Dagens Media, vilken visade på stora brister i arbetsmiljön. Flera medarbetare som då arbetade där eller tidigare hade gjort det vittnade i artikeln om mobbarkultur, personalflykt och arbetstvister. Grundaren och vd:n Peter Scheffer tillbakavisade dock flera av medarbetarnas påståenden, men medgav samtidigt att bolaget gått igenom en turbulent tid.

Life of Svea i siffor 2019 (2018)

Nettoomsättning: 47,3 (45,7 miljoner)

Resultat (ebit): 12,4 (13 miljoner)

Nettomarginal (procent): 24,91 (28,18)

Soliditet (procent): 23,4 (56,5)

 

 

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Life of SveaBonnier News

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.