Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Hockeyn vinnare i sociala medier

Publicerad: 16 April 2013, 12:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49

Den första finalmatchen mellan Skellefteå och Luleå var mest omtalad i sociala medier under förra veckan. Även ”Uppdrag granskning” skapade engagemang.


Ämnen i artikeln:

MTGLike.tv

MTG och Like.tv:s mätning av diskussionen kring tv-program i sociala medier görs varje vecka i samarbete med Lissly.

Förra veckan var det inte helt oväntat ishockeyn som dominerade snacket – totalt gjordes 5 164 inlägg om den första finalmatchen i sociala medier som Twitter, Facebook och bloggar. 2 593 var unika inlägg.

Den andra finalmatchen slog sig in på plats sex med totalt 3 083 inlägg, varav 1 572 unika.

Men näst mest engagemang skapade granskningen av AIK och samröret med Firman Boys i ”Uppdrag granskning”. Totalt gjordes 5 136 inlägg om programmet, varav 2 704 unika.

Finalen av ”Sveriges Mästerkock” klättrade i topplistan.

– Finalen resulterade i över 3 200 inlägg, vilket är en stark avslutning och klar förbättring mot vecka 14 när programmet hade 1 300 inlägg, säger Jacob Olsson, ansvarig för Like.tv.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

MTGLike.tv

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.