Digitalt
Hitta.se satsar på fler take-overs
Publicerad: 20 januari 2011, 13:28
Efter en lyckad kampanj med flygbolaget KLM kommer sökbolaget satsa fler på take-overs.
DT
Dante Thomsen
Kampanjen genomfördes under ett dygn, där alla som besökte Hitta.se fick ta del av erbjudanden från KLM.
I samband med kampanjen genomfördes också en eye-tracking-undersökning där ögonrörelserna hos en fokusgrupp registrerades.
Enligt undersökningen som gjorts av företaget MRC International såg 93 procent av de som exponerades KLM:s logotyp.
Efter att ha ställt frågor till fokusgruppen svarade flera av de intervjuade att de var positiva till kampanjen.
– Vi är jättenöjda med resultatet och det är otroligt kul att kunden blev så nöjd, säger Sofia Krook, försäljningsdirektör på hitta.se.
Nu flaggar hon för fler take-overs.
– Det här är en produkt som vi tror för på vår sajt. Eftersom att vår sajt är enkel och ren ger våra take-overs väldigt mycket utrymme jämfört med samma format på andra sajter.