Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Hitta tar in pr-hjälp

Schibstedsajten Hitta.se inleder ett samarbete med Tres förre pr-chef Erik Hörnfeldt.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Juni 2015, 08:16
Uppdaterad: 03 Mars 2016, 08:11

Ämnen i artikeln:

Hitta.se

Erik Hörnfeldt driver numera pr-nätverket Tung Fat PR och ska i den egenskapen nu ta sig an Hitta.se.

Schibstedsajten har det senaste året inte haft någon pr-byrå, men jobbade dessförinnan med Axicom.

Hitta.se håller just nu på att bredda innehållet och har bland annat lagt till tjänster som bolagsinformation, valresultat, livsstilsdata, bilinnehav, tomtgränser, en friluftskarta och tidtabeller.

– Vi håller på att förflytta oss från en ren katalogtjänst till att bli en djup, lokal söktjänst. Där blir Erik Hörnfeldts uppgift att hjälpa oss att kommunicera vad vi är, men också när vi gör något nytt. Han ska se till att det fångas upp på ett bra sätt bland både användare och i medier, säger Alexander Hannerland, vd på Hitta.se.

Det var bland annat Erik Hörnfeldts erfarenhet som gjorde att han var intressant för Hitta.se, berättar Alexander Hannerland.

– Han hade verkligt genuina tankar och idéer som passar bra ihop med det vi vill stå för. Därför är han rätt man att hjälpa oss.

Samarbetet med Erik Hörnfeldt inleddes i förra veckan.

Ämnen i artikeln:

Hitta.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.