Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Hitta slår ihop webb och mobil

Publicerad: 28 september 2012, 12:00
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:09

Hitta.se slår ihop den mobila annonsplattformen med webbannonsplattformen. Det ska öka nyttan för användarna och exponeringen för annonsörerna.

Ämnen i artikeln:

Hitta.se

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Tidigare har annonsörerna fått köpa annonser på antingen webben eller i de mobila plattformarna, eller både och.

Men från och med måndag 1 oktober slås de två annonsplattformarna ihop.

– Det betyder att annonserna blir synliga oavsett i vilken kanal användaren söker, säger Joakim Pops, vd på hitta.se.

Som dagensmedia.se kunde berätta för ett par veckor sedan så har hitta.se ökat till närmare 800 000 besökare i sina mobila kanaler. Sajten ligger omkring 3,2 miljoner unika besökare i veckan.

– Genom att slå ihop plattformarna ökar vi direkt antalet kontakter med 25 procent för våra annonsörer. De får nu ta del av tillväxten i våra mobila kanaler, vilket känns väldigt bra.

Ökar ni annonspriserna också?

– Det blir en liten prisökning, men den är procentuellt sett lägre än ökningen av nya kontakter. Förändringen är en vinst för både användare och annonsörer.

Kommer detta att ge nya kunder?

– Jag tror det, och jag tror att vi kommer att upplevas som ännu enklare och tydligare i vårt erbjudande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev