Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Hitta.se satsar på fler take-overs

Publicerad: 20 Januari 2011, 13:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:24

Efter en lyckad kampanj med flygbolaget KLM kommer sökbolaget satsa fler på take-overs.


Ämnen i artikeln:

KLMHitta.se

Kampanjen genomfördes under ett dygn, där alla som besökte Hitta.se fick ta del av erbjudanden från KLM.

I samband med kampanjen genomfördes också en eye-tracking-undersökning där ögonrörelserna hos en fokusgrupp registrerades.

Enligt undersökningen som gjorts av företaget MRC International såg 93 procent av de som exponerades KLM:s logotyp.

Efter att ha ställt frågor till fokusgruppen svarade flera av de intervjuade att de var positiva till kampanjen.

– Vi är jättenöjda med resultatet och det är otroligt kul att kunden blev så nöjd, säger Sofia Krook, försäljningsdirektör på hitta.se.

Nu flaggar hon för fler take-overs.

– Det här är en produkt som vi tror för på vår sajt. Eftersom att vår sajt är enkel och ren ger våra take-overs väldigt mycket utrymme jämfört med samma format på andra sajter.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

KLMHitta.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.