Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Hertz skaffar sociala medier-byrå

Publicerad: 4 Februari 2014, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:49

Hertz gör en stor satsning på sociala medier.


Ämnen i artikeln:

Patchwork

Biluthyrningsfirman har nyligen valt Patchwork till ny sociala medier-byrå.

Målet är befästa bilden av Hertz som ett ”miljövänligt, klassiskt varumärke med världens bredaste utbud av hyrbilar i olika prisklasser”.

– Vi valde Patchwork då de har en beprövad modell på vad som verkligen fungerar när det kommer till marknadsföring i sociala medier, säger Anders Tärnell, marknadschef på Hertz, i ett pressmeddelande.

Samtidigt värvar Patchwork två nya medarbetare, Hanna Wedin från konkurrenten Rabalder Media, samt John Willander Lambrell, som tidigare var pr-konsult på Narva.

– Vi växer snabbt och behöver folk med byråerfarenhet. John och Hanna passar perfekt in i profilen och de blir en viktig del i arbetet med att fortsätta etablera oss som Nordens ledande sociala medier-byrå, säger Emma Blom, vd på Patchwork Sverige, i ett pressmeddelande.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Patchwork

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.