Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Hemtex ska tyda drömmar på nätet

Hemtex ska föryngra sig, lanserar Thedreamproject.se.

Henrik Widell


Publicerad: 18 Oktober 2010, 08:32
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:35

Ämnen i artikeln:

Hemtex

Ted Bergström, tidigare vice vd på Stockholm Design Lab, rekryterades till tjänsten som marknadschef på Hemtex i somras. Uppdraget var att föryngra textilkedjan och i maj berättade Ted Bergström att företaget planerade en kampansajt som byggde på sociala medier.

Nu står det klart att den sajten är Thedreamproject.se som nu ligger uppe som betaversion.

– Det är en del av vårt kampanjtema "Sovmorgon" som vi nyligen lanserade. Drömmar är ett undertema och då föddes tanken på att ta fram det här, väldigt avancerade verktyget, för att tillsammans med vänner tyda sina egna och andra drömmar, säger Manuel Ferrer, kommunikationschef på Hemtex.

På sajten kan användare skriva in sina drömmar, tagga upp vänner på Facebook och Twitter och få hjälp att tyda drömmarna. På sikt byggs ett stort bibliotek av drömmar upp som ska hjälpa i det vidare drömtydandet.

Ämnen i artikeln:

Hemtex

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.