Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

Hemnet släpper in mäklarna

Publicerad: 5 Februari 2015, 12:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:14

Förbudet mot att som mäklare visa sitt företagsnamn på Hemnet är snart ett minne blott. Den 18 februari byter Hemnet helt annonsstrategi.


Ämnen i artikeln:

Hemnet

Nyligen berättade Dagens Media om den digitala omställning som just nu pågår hos mäklarna. I takt med att mäklarbolagen kapar printbudgeten till förmån för digitalt behöver de hitta nya lösningar.

Nu blir det för första gången i Hemnets historia tillåtet för mäklare att visa sina varumärken på sidan. Tidigare har detta varit förbjudet då Hemnet har haft en så kallad "konkurrensneutralitet", men den 18 februari byter företaget helt strategi.

– Vi har sett att det finns ett behov för detta och att mäklarna har svårt att hitta alternativ till de tryckta tidningarna, som börjar tappa räckvidd, säger Andreas Löwgren, försäljningsdirektör på Hemnet, till Dagens Media och fortsätter:

– Som mäklare idag vill man hitta digitala alternativ och för oss är det självklart att erbjuda det som Sveriges största bostadssajt.

Det nya upplägget går under namnet Mittuppslaget och kommer vara specifika annonser som ligger på plats tolv i träfflistan. Annonserna på Mittuppslaget kommer att även att vara dubbelt så stora som för övriga objekt och bilderna fyra gånger större än normalt.

Enligt Hemnet är detta den största annonsnyhet de har lanserat.

LÄS ÄVEN:

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Hemnet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.