Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Hemnet satsar på lokalsälj

Hemnet startar lokal annonsförsäljning i Göteborg och Malmö. Syftet är att ta en andel av de lokala annonspengarna.

Synnöve Almer


Publicerad: 10 Februari 2012, 04:44
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:33

Ämnen i artikeln:

Hemnet

– Sedan vi tog hem säljet 2009 har vi ökat försäljningen med 150 procent så nu skapar vi en ny plattform och anställer fler, säger Andreas Löwgren, försäljningschef på Hemnet.

I fjol gav sig Hemnet in på den lokala annonsmarknaden i Västerås och Mälardalen. Testet föll väl ut så nu utökas satsningen till Göteborg och Malmö. Bostadssajten ska inom kort gå ut med en annons.

– Syftet är att vi ska komma åt de lokala handlarnas pengar och för att göra det måste vi vara på plats där det händer, säger Andreas Löwgren.

Hemnet ska även anställa ytterligare en säljare i Stockholm. Efter expansionen får säljavdelningen tio medarbetare.

Ämnen i artikeln:

Hemnet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.