Digitalt presenteras av:

Hemnet börjar med programmatic

Hemnet i samarbete med Pubmatic – öppnar för programmatic.

Programmatic var ordet på allas läppar 2015 och enligt IRM uppgick investeringarna till 330 miljoner kronor, en ökning med 265 procent från 2014.

Nu hoppar bostadssajten Hemnet på tåget och inleder ett samarbete med Pubmatic – en plattform för programmatisk marknadsföring.

– Vi på Hemnet brukar säga att vi går innan vi springer. Vi har utvecklats organiskt men vi har hållit koll på den programmatiska marknaden. Tekniken är mogen nu och det är många stora aktörer som köper programmatiskt så vi hoppas på att vi ska få en bättre upplevelse för våra annonsörer, att de kan köpa mer som de vill, säger Christian Viklund, ansvarig för kommersiell analys på Hemnet, till Dagens Media.

Beslutet kommer efter en ökad efterfrågan både från annonsörer och mediebyråer.

– Ryktet går på stan att det är en anledning till att en del stora aktörer har försvunnit. Vi siktar på att komma igång i mars.

Publicerad 2016-02-03 09.25Uppdaterad 2016-03-07 12.32

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: