Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 11 April 2013, 12:51
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:49
Sajten för "social shopping" Helishopter påbörjar ett samarbete med annonsnätverket Tradedoubler.
Nystartade Helishopter ägnar sig åt "social shopping" där användare får skapa konton och diskutera potentiella köp.
Nu inleder sajten ett samarbete med Tradedoubler, vilket de hoppas ska bidra till att fler använder Helishopter för shopping.
– Genom att jobba med Helishopter expanderar vi e-handelsmodellen för våra kunder ut i sociala medier, med målet att omvandla kundernas engagemang till köp, säger Nils Lindhe, nordenchef på Tradedoubler i ett pressmeddelande och fortsätter:
– Åtta procent konverteringsfrekvens i detta tidiga skede är väldigt lovande för Helishopter.
Förhoppningen är att svenskgrundade Helishopter ska bli shoppingens motsvarighet till vad Youtube är för videor, och vad Facebook är för vänner.
Jan Dinkelspiel, Sverigechef på Nordnet bank, och tidigare tvåa i"Expedition Robinson", finansierar Helishopter.
Sebastian Parkkila