onsdag31 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Har vi nått peak adtech?

Publicerad: 20 mars 2020, 12:25

Adtechmarknaden blev mättad efter att ha vuxit i flera år, menar Peter Machké på Sveriges Annonsörer. På bild: Kristina Juhlin, vd på Amplifi och Peter Machké, medieexpert. Foto: Getty Images/ Janne Næss

Högsäsongen ser ut att vara över för mindre adtechbolag, som antingen läggs ner eller slukas av techjättar. Walled gardens försvårar för mindre aktörer, och driver reklamköpare till att välja jättebolag, menar Kristina Juhlin, vd på Amplifi.

Ämnen i artikeln:

Kristina JuhlinPeter MackhéSizmekAmazonGoogleDigitalt

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


För tio år sedan rådde stark framtidstro bland uppstickare i adtechbranschen. Tillväxtförväntningarna infriades dock inte för de investerande rikskapitalisterna och storbolagen. Många adtechbolag har gått i konkurs, minskat i värde

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev