Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Har vi nått peak adtech?

Publicerad: 20 Mars 2020, 12:25

Adtechmarknaden blev mättad efter att ha vuxit i flera år, menar Peter Machké på Sveriges Annonsörer. På bild: Kristina Juhlin, vd på Amplifi och Peter Machké, medieexpert.

Foto: Getty Images/ Janne Næss

Högsäsongen ser ut att vara över för mindre adtechbolag, som antingen läggs ner eller slukas av techjättar. Walled gardens försvårar för mindre aktörer, och driver reklamköpare till att välja jättebolag, menar Kristina Juhlin, vd på Amplifi.


Ämnen i artikeln:

Kristina JuhlinPeter MackhéSizmekAmazonGoogledigitalt

För tio år sedan rådde stark framtidstro bland uppstickare i adtechbranschen. Tillväxtförväntningarna infriades dock inte för de investerande rikskapitalisterna och storbolagen. Många adtechbolag har gått i konkurs, minskat i värde

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Du har möjlighet att säga upp prenumerationen när du vill under de första 30 dagarna. Därefter övergår den till en 12 månaders prenumeration med allt vårt digitala material och magasin för 5995 kr/år (ex. moms).

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.