Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt

"Har ökat kännedomen om LG"

Publicerad: 30 September 2010, 12:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:37

LG:s varumärkeschef Lottie Funck Ekelund, talar om resultatet av sponsringen av popgruppen ”Love Generation”.


Ämnen i artikeln:

MTGLG

Förra året inledde LG ett samarbete med LMG, producenten Redone, MTG och Universal Music. Upplägget var att först utse medlemmarna i popgruppen Love Generation genom en tävling och sedan marknadsföra dem i MTG:s kanaler med LG som sponsor.

Love Generation har sedan dess varit frontfigurer i LG:s lanseringskampanj för nya mobilen GT400 och spelat på MTG-relaterade festivaler. Love Generations första singel med samma namn hamnade på topplistan över Sveriges mest nedladdade låtar i somras.

Hur ser du på resultatet av sponsorskapet?

– Vi vill vara ett varumärke som överraskar och går vår egen väg och det här har varit ett kul sätt att skapa uppmärksamhet, säger Lottie Funck Ekelund, nordisk varumärkes- och kommunikationschef på LG.

Vad har ni fått ut av sponsorskapet mer konkret?

– Love Generation har bidragit till att öka kännedomen om LG i den yngre målgruppen. Dessutom är det roligt att vi har spräckt våra försäljningsprognoser för GT400.

Vad ser du risker med den här typen av samarbeten?

– Det är klart när man sponsrar okända individer så vet man inte hur det kommer att gå, om de verkligen skulle slå, men projektet sticker ut och känns i linje med det som LG står för, förverkligande av drömmar.

LG tänker fortsätta samarbetet med gruppen. För ett tag sedan släppte gruppen uppföljaren ”Good times” och popgruppen syns i bolagets sponsorspottar på MTG TV.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

MTGLG

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.