Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här kan ni se ”Branding Talks” live

Publicerad: 9 september 2021, 08:58

I dag smäller det! Vid 11 drar sändningen av Dagens Medias och Youtubes ”Branding Talks” i gång.

Undrar du också hur du kan göra din reklam oumbärlig? Då behöver du inte fundera länge till. Det är nämligen just det som diskuteras i årets upplaga av ”Branding Talks” där bland andra reklamforskaren Orlando Wood, Nikes tidigare global marknadschef Tad Greenough och Lidls marknads- och kommunikationsdirektör Bella Goldman medverkar. Se sändningen här:


Ämnen i artikeln:

YoutubeBranding Talks

HÄR KAN DU SE BRANDING TALKS:

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Under 60 maxade minuter diskuterar de medverkande i ”Branding talks” hur annonsörer kan nå ut med sin reklam, uppnå effekt – och få valuta för pengarna. 

 

Programmet rymmer såväl intervjuer som intressanta paneldiskussioner:

11:00-11:15
How the Advertising brain turned sour

Orlando Wood, hajpad reklamforskare och författare till ”Lemon: How the Advertising Brain Turned Sour” intervjuas om effekt och varför vi behöver gå tillbaka och skapa reklam för höger hjärnhalva.

 

11:15-11:30
Nyttan med reklam

Annonsörer behöver nå ut med kraft, uppnå effekt, få nytta – och få valuta för pengarna. Vad innebär det - och hur lyckas man? Ett samtal om effekt, medieköp, byråsamarbeten och räckvidd på mottagarens villkor.

Medverkande: Bella Goldman, varumärkes—CSR och Kommunikationsdirektör, Lidl, Cornelia Wangel, strateg och head of planning, Volt Reklambyrå, och Carl Wåreus, Head of Partners & Agencys, Google.

 

11:30-11:42
The Absolut Vision

Tad Greenough, tidigare global marknadschef på Nike och idag global kreativ chef på The Absolut Company, om hans perspektiv på reklam, viktiga lärdomar från Nike och det nya medielandskapet.

 

11:42-11:55
Reklam som känns

Hur skapas reklam som människor vill ta del av? Samtal om störningar, underhållning, baksidan av fokusgrupper och hur reklam ska förföra och inte förfölja.

Medverkande: Patrik Söder, marknadschef, SBAB, Lotta Mårlind, kreatör, Tillsammans Sthlm, och Karl Wikström, strateg, copywriter och partner, Åkestam Holst.


11:55-12:00
Truly Good Advertising

Om reklamen ska överleva, krävs det att den är bättre är bra. Stefan Szugalski, reklamdoktor vid Handelshögskolan i Stockholm, berättar om begreppet TGA, Truly Good Advertising, om advertising equity och hur reklam kan skapa värde för kunderna.

 

”Branding Talks” är ett betalt samarbete mellan Dagens Media och Youtube.

Ämnen i artikeln:

YoutubeBranding Talks

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev