onsdag1 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är vinnarna i Mixx Awards

Publicerad: 1 december 2022, 07:30

Googles Lisa Blom vinner Person of the Year vid Mixx Awards 2022.

Foto: Andreas Sundbom

Vinnarna i Mixx Awards är avslöjade. Sex glada vinnare fick igår kväll ta emot priser vid en gala på Nalen i Stockholm.

Ämnen i artikeln:

Mixx AwardsIABNyheter

Madeleine Nilsson

madeleine.nilsson@dagensmedia.se


Mixx Awards arrangera av IAB i flera olika länder. Fokus för tävlingen ligger på kreativitet och effekt. Priser delas ut i sex olika kategorier.

 

Här är alla vinnare i Mixx Awards 2022

Bästa sökkampanj
Docklin Digital med Nelly: ”Capturing Trends at Scale”

Juryns motivering: I en extremt konkurrensutsatt bransch så använder man teknisk innovation för att effektivisera annonseringen och snabbare följa marknadens förändring i beteende och efterfrågan. Detta är ett case där människa och maskin möts i mitten och där båda går segrande därifrån och det tyder på en stor kreativitet i att använda data.

Bästa Digitala Kampanj
The &Partnership med Toyota tillsammans med Xaxis, Acceleration & Tobii: ”Toyota – Synlighet på riktigt”

Juryns motivering: Vinnaren av bästa digitala kampanj har på ett innovativt sätt hanterat en av de största utmaningarna med digital annonsering. Innovationen i den här kampanjen har potential att bli en ny branschstandard. Det pratas mycket om attention och viewability. Vinnaren av bästa digitala kampanj har visat hur det hanteras på ett validerat och effektivt sätt.

Bästa Influencer Marketing-kampanj
Story Relations med Färsking tillsammans med Splay & Cabom: ”Flingguiden”

Juryns motivering: Alla kan drömma om att nå Gen Z med slagkraftigt content men få lyckas göra det med trovärdighet och autenticitet. Den här aktören har hittat rätt nycklar med charm och humor för att nå målgruppen Gen Z på deras villkor. Kampanjen har en imponerande genomslagskraft vilket går att härleda till högkvalitativt content. Snacka om att koka soppa på en spik – och dessutom göra det på målgruppens egna villkor.

Bästa Digitala Annonsmiljö
Primetime

Juryns motivering: Environments are stages for communication, determining how brands are perceived and how audiences can interact with them. The winner of this years best digital environment, broke the mould to create a brand new stage for communications. Providing advertisers with exclusive access to a cult like fanbase, and tailor-made branded experiences that audiences love. Not only this... but they do it live every single day.

Bästa Digitala Säljteam
Tiktok Sweden

Juryns motivering: Vinnaren har satt ribban högt för hur ett säljteam ska arbeta mot en alltmer fragmenterad mediemarknad. Ambitiösa, nyfikna och intresserade är ledorden för hur detta team ökar sin närvaro både i kundens huvud och kampanjer. Med en modern, lekfull och engagerade produkt som är rätt i tiden påvisar detta bolag en tillväxt högre än marknaden. Enligt medarbetarna själva är detta a great place to work. 

Person of the Year
Lisa Blom, Google

Juryns motivering: Person of the Year 2022 har under året aktivt visat att delaktighet, proaktivitet och lyhördhet är viktiga ingredienser för att skapa en bättre förståelse för komplexa situationer och projekt i vår industri. Hon har, genom att öppna upp och dela med sig av sina egna kunskaper och hennes arbetsgivares många olika projekt skapat en större förståelse för branschen och därmed också visat att även de största företagen måste ta ansvar.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev