Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är vinnarna i Mixx Awards 2021

Publicerad: 25 november 2021, 09:23

IAB Sveriges Daniel Weilar delar ut priset som Person of the Year till Mitt i:s Mats Selling, vid Mixx Awards 2021.

Laget, Acast och PHD är bland vinnarna när 2021 års pristagare i IAB Sveriges Mixx Awards korades på onsdagen. Dessutom utses Mitt i:s Mats Selling till årets person. Kolla in alla vinnare här.


Ämnen i artikeln:

IABMixx AwardsPHDAcastMitt i

Efter ett uppehåll på grund av coronapandemin är IAB Sveriges tävling Mixx Awards tillbaka. Igår, onsdag, utsågs vinnarna vid en gala på Nalen i Stockholm.

 

Vinnare Bästa Digitala Säljteam 2021

Laget.se

Motivering: Med en imponerande försäljning, under utmanande omständigheter, har detta lag skapat mervärde för fler än sig själva. Medan de, trots sin storlek, arbetar aktivt med både kundnöjdhet och kompetensutveckling, skapar de samtidigt bättre förutsättningar för föreningslivet och folkhälsan. VM-94 blev det brons, men nu blev det faktiskt guld. Stort grattis till det bästa laget!

 

Vinnare Bästa Digitala Annonsmiljö

Acast

Motivering: Vinnaren av bästa digitala annonsmiljö förstår vikten av integritet i sin balansgång mellan det redaktionella och det kommersiella. Här har vi en framåtlutad mediekanal som sätter användarens behov före kapital, vilket leder till att man faktiskt vill ta del av reklamen. Trovärdighet, kreativitet och ihärdighet leder till tydlig effekt – ett bevis på att modellen verkligen fungerar både för annonsör och användare.

 

Vinnare Bästa Influencer-kampanj

Splay one med We Effect och Vi-skogen - Hela Sverige mot hungerpandemin

Motivering: Man brukar säga att tuffa budgetförutsättningar också kräver starka idéer. Teamet bakom den vinnande influencer-kampanjen har på ett imponerande sätt trotsat svåra förutsättningarna genom att våga ha höga ambitioner, sätta tuffa mål och visa på stort mod med ett både kreativt och innovativt genomförande. Kraften i kampanjen har lett till att en stor bredd av människor har velat delta med all sin kraft för att påverka andra att agera genom faktisk handling. Trots en tidsbegränsad kampanj har man lyckats skapa en gnista till en rörelse som mobiliserar kraften hos många människor, viljan att tillsammans påverka och förändra. Vi hoppas att vi bara sett början av ett fortsatt växande engagemang i hela Sverige!

 

Vinnare Bästa Sökkampanj

PHD Media & Bayer - Dynamic pollen levels in paid search

Motivering: Vinnaren av bästa sökkampanj 2021 har lyckats möta kunden vid rätt tillfälle. Den extrema relevansen och nytänkande metoden har ökat köpkraften på en konkurrensutsatt marknad. Genom samarbete, innovation och med näsa för timing har man lyckats skapa en kampanj som når målgruppen innan den hinner nysa. 

 

Vinnare Bästa Digitala Kampanj - Direkt Respons

Mediacom med Specsavers - Specsavers nyttjar potentialen i sin förstapartsdata

Motivering: Ibland ser man inte skogen för alla träd. Vinnaren av bästa digitala kampanj – direkt respons är ett case som verkligen har hittat rätt i datasnåret. Kampanjen tar på ett kreativt sätt relevant data hela vägen in i butik. Juryn såg en kristallklar vinnare i Specsavers bidrag, när det svåra plötsligt blir enkelt – Grattis Mediacom och Specsavers!

 

Vinnare Bästa digitala kampanj - Innovation

Scream och Valtech Radon med RFSU - Sense me – Sounds of lust

Motivering: Med ett gediget insiktsarbete har kampanjen skapat nya kommunikationslösningar med ett gott resultat. genom att ge användarna möjlighet att interagera har man skapat stort engagemang. Det är en lustfull kampanj som rör alla sinnen på djupet. Vem kunde tro att ljud av en V8-motor, cello och tvättmaskin skulle få igång svenskarna i sängen?

 

Person of the Year 2021

Mats Selling

Motivering: Mats Selling har med ett outtröttligt och långsiktigt perspektiv stöttat IAB Sveriges arbete mot att skapa hållbara lösningar i den digitala annonsmiljön. Genom sitt engagemang har han under en lång tid bevisat sitt stora driv för branschens frågor. Inte minst under det senaste årets förändringsarbete har han tagit ett stort ansvar i IAB Sveriges valberedning och visat att hjärtat för ett starkt IAB Sverige aldrig slutar slå.

Madeleine Nilsson

Redaktör och reporter

madeleine.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev