Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är vinnarna i 48H

Publicerad: 26 Mars 2014, 13:07
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:43

Tävlingen är avgjord och guldet togs hem av Johan Javelius, Pauline Fare och Kristofer Gullard Lindgren.


Ämnen i artikeln:

48H

Sveriges största reklamtävling för studenter är avslutad. Av de 350 bidragen så vann Johan Javelius, Pauline Fare och Kristofer Gullard Lindgren med sitt bidrag för stiftelsen Polstjärna.

Den vinnande "Grupp 87" beskriver målet med sin annons på följande sätt:

"Vi ville fånga Polstjärnas sätt att röra. Vi ville våga vara både sentimentala och konkreta.Vi ville presentera Polstjärna, beskriva verksamheten och så tydligt som möjligt förklara hur mycket en eldsjäls insats kan betyda."

Vinnarna – som får sin printannons publicerad i Citypaketets tidningar – utsågs av en jury bestående av nio personer.

Här är alla pristagare:

Guld:

Copywriter: Johan Javelius, BerghsStrateg: Pauline Fare, Stockholms UniversitetArt director: Kristofer Gullard Lindgren, Beckmans

Silver:

Copywriter: Erik Andersson Handelshögskolan GöteborgStrateg: Said Barati, Stockholms UniversitetArt director: Caroline Appelgren, GDK Linköpings Universitet

Brons:

Copywriter: Madeleine Edmark, Malmö HögskolaStrateg: Elin Johansson, MedieinstitutetArt director: Alexandra Angin, YH Göteborg

Digitalt:

Copywriter: Malin Wincrantz, Hyper IslandStrateg: Ebba Fogdal, Stockholms UniversitetArt director: Nasit Talib, Malmö Högskola

Pär Ullrich

Ämnen i artikeln:

48H

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.