Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är vinnaren av ”Årets Media 2022”

Publicerad: 14 oktober 2022, 06:02

På torsdagen prisades Google som ”Årets media” under Resumés gala ”Sveriges bästa marknadschef”.

Foto: Linnéa Kihlström

När Sveriges bästa marknadschefer får svara på vilket medium som under året ”på ett professionellt och gärna innovativt sätt” hjälpt dem i arbetet blir svaret Google.

Ämnen i artikeln:

NyheterGoogle

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


På torsdagen arrangerade Dagens Medias systertitel Resumé ”Sveriges bästa marknadschefer” på Berns i Stockholm.

Ett av priserna som delades ut var ”Årets Media”, som mediebyrån Scream i samarbete med Resumé har delat ut årligen sedan 2008.

Vinnaren avgörs av de marknadschefer som är nominerade i Sveriges bästa marknadschef, vilka har fått besvara frågan ”Vilket medium har under 2022 på ett professionellt och gärna innovativt sätt hjälp dig att nå dina mål?”.

Förra året prisades TV4 med utmärkelsen, men i år var det Googles tur. 

Motiveringen till 2022 års pristagare lyder: ”Google utmärker sig verkligen genom drivet av att ha kundens affärsutveckling i fokus och inte sin egna försäljning. De är trevliga att jobba med, är proaktiva och tar sig tid att förstå våra utmaningar. De håller oss uppdaterade på nya trender och supportar oss i att testa nya saker” 

Övriga nominerade i år var Acast, Bonnier News, Clear Channel, Facebook/Meta, Market.se, Microsoft, Schibsted, Snapchat, TV4 och Viaplay Radio.

Google har tidigare vunnit priset vid fem tillfällen.

Tidigare vinnare av Årets Media

2021: TV4

2020: Google

2019: Bonnier News

2018: TV4

2017: Schibsted

2016: Facebook

2015: Schibsted

2014: Google

2013: Google

2012: Google

2011: Google

2010: TV4

2009: TV4

2008: TV4

 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev