Digitalt presenteras av:

Här är veckans mobilraket

Dagens Industri jobbar med mobilen i fokus och ökar sina unika webbläsare med dryga 20,9 procent.

Det är Dagens Industris mobilsajt som har ökat mest i Sveriges Annonsörers KIA-index över de mest besökta sajterna under vecka 16.

DI Mobil besökte av 350 858 unika webbläsare läsare under veckan och ökade därmed sina unika webbläsare med 20,9 procent. Det gjorde att sajten klättrade upp till plats 14 från plats 15.

– Vi har satsat mycket på att få upp tempot på di.se med livechattar och live-tv, till exempel nu när vårbudgeten släpptes. Dessutom jobbar vi mycket med sociala medier vilket också ger stor effekt på mobiltrafiken. Även framåt är mobilen i fokus och vi jobbar just nu med flera nya mobila produkter, säger Maria Nilsson, chef för di.se, i ett pressmeddelande.

Sämre gick det för Metro, som blev veckans mobilraket föregående vecka. Sajten besöktes av 458 984 unika webbläsare

Publicerad 2015-04-24 10.14Uppdaterad 2015-12-06 12.03

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: