Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är veckans mobilraket

Publicerad: 29 Maj 2015, 09:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:00

Med 490 039 unika webbläsare under vecka 21 är det Metros mobilsajt som står för den största ökningen under veckan.


Ämnen i artikeln:

Metro

I Sveriges Annonsörers KIA-index för Sveriges mest besökta mobilsajter under vecka 21 är det Metros mobilsajt som har avancerat bäst.

Sajten besöktes av 490 039 unika webbläsare, vilket är en ökning på drygt 47 procent jämfört med föregående vecka.

Ökningen av unika webbläsare gör att Metros mobilsajt klättrar från plats 14 upp till plats 12.

– Mest läst förra veckan var en debattartikel av polisen Scott Goodwin, "Det här är slutet för mig som Facebook-polisen", efter att han blivit JO-anmäld för ett inlägg på polisens Facebooksida, säger Linnéa Jonjons, redaktionschef på Metro, i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Läsarna har visat oerhört stort engagemang för vårt debattmaterial den senaste tiden. En annan mycket läst artikel är vår granskning av kvarg, "Så många sockerbitar innehåller en burk kvarg". Vi märker tydligt just nu att vår målgrupp är intresserade av granskningar kring mat och hälsa.

Sämre gick det för Prisjakts mobilsajt. Med sina 244 315 unika webbläsare besöktes sajten av drygt 11 procent färre unika webbläsare än föregående vecka. Det gjorde att Prisjakt halkade ner ett snäpp på KIA-index, från plats 18 till plats 17.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Metro

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.