Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är Swedbanks reklamsåpa

Publicerad: 26 Augusti 2009, 07:55
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Swedbanks nya reklamsitcom skildrar vardagen för tre familjer. Se trailern.


Första avsnittet av Swedbanks komediserie ”Någonstans i livet” sänds i morgon på Swedbank.se. Tittarna får följa vardagen för tre olika familjer.

– Vi har sedan en tid jobbat intensivt med att finnas där kunderna finns och flytta fokus från att prata om produkter till att prata om kundernas behov i vardagen. Webbsåpan följer samma tankar men tar det ett steg längre, säger Lotta Lovén, ansvarig för utveckling inom marknadsföring på Swedbank.

Tolv avsnitt av serien har spelats in. I det första avsnittet spelar Ing-Marie Carlsson, känd från bland annat Tre Kronor, en kvinna som har problem med sin 30-åriga son som fortfarande bor hemma.

– I slutet av varje avsnitt fryser vi en situation som länkas till råd och tips på vår tjänst Ekonomikollen. Förhoppningen är att generera många trevliga möten med kunderna, säger Lotta Lovén.

Serien är producerad av Tre Vänner och reklambyrån Tempel.

Varför visar ni inte serien i tv?

– Vår sajt besöks av mellan två och tre miljoner människor i veckan och vi har gratis sändningstid dygnet runt. Jag tror att det kommer att bli allt vanligare att företag med välbesökta sajter använder dem mer för att prata med sina kunder, vilket kommer att sätta press på andra medieslag, säger Lotta Lovén.

Swedbanks webbyrå Syrup har gjort filmrummet på Swedbank.se, där tittarna kan ladda ner filmerna, sätta betyg och se bakom kulisserna-material.

– Vi köper nästan ingen media men hoppas på viral spridning av filmerna, säger Lotta Lovén.

Samarbetet med Tempel är en engångsföreteelse. Det var Tempel som tillsammans med Tre Vänner kom till Swedbank med idén till komediserien. Sedan i maj jobbar Swedbank med Lowe Brindfors som reklampartner.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.