Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är SvD:s nya mobilsajt

Publicerad: 17 januari 2013, 12:03
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Som en del i SvD:s digitala helhetskoncept släpps idag tidningens nya mobilsajt.


Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetSvD

Tanken är att mobilsajten är det första steget i tidningens nya digitala paket.

– Vi har just nu en enorm tillväxt i trafiken, därför känns det naturligt att vår första produktlansering 2013 är en ny mobilsajt, säger Fredric Karén, chef för SvD.se, i ett pressmeddelande.

Mobilsajten har fått en ny design som tydligare ska följa både tidningens och svd.ses utseende. Dessutom har nya tjänster införts, bland annat ett koncept med nyhetsdygnet i bilder, där läsaren lätt kan ta del av de senaste filmklippen och nyhetsbilderna via startsidan.

Sektionerna opinion, kultur och näringsliv har också fått egna zoner på startsidan.

– Vi har också lagt mycket fokus på själva artiklarna som nu blivit betydligt tydligare och lättare att läsa. I artiklarna kan vi också integrera bildspel och tv. Vårt artikelsök har utvecklats mycket i den nya sajten och innehåller nu närmare 700 000 artiklar, säger Fredric Karén.

Sajten innebär även vissa nyheter för annonsörerna. Bland annat kommer tidningen att kunna leverera inscreen-värden på kampanjer. Tidningen kommer även inom en snar framtid att erbjuda nya annonsformat som ligger utanför branschstandarden.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Svenska DagbladetSvD

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.