Digitalt
Här är Schibsteds framtidsrapport
Publicerad: 20 oktober 2014, 07:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25
Schibsted släpper sin framtidsrapport som ska ge en övergripande bild av utmaningarna i mediebranschen.
I torsdags presenterade mediehuset rapporten "Future Report", framtagen av företagets strategiteam och andra anställda. Rapporten fokuserar på huvudpunkterna digital transformation, publishing, classified och growth.
– Schibsted Future Report är vårt sätt att berätta om framtiden, om trenderna som påverkar och vad de kan betyda för konsumenter, mediebranschen och hela samhället. Det är spännande läsning för alla och rapporten har fått mycket uppmärksamhet och delats i sociala medier, säger Lena K Samuelsson, kommunikationsdirektör i Schibsted Media Group, till Dagens Media.
Schibsted vill, enligt Samuelsson, dela kunskap och insikter och starta ett samtal om framtiden både med de egna medarbetare och kollegor och partners i branschen, därför finns rapporten både som print, i en pdf-version att ladda ner och som sajt.
Reklambyrån Berntzon Bylund står för koncept och produktion.
– Schibsted Future Report är väldigt mycket vi, den kommer inifrån: texterna är skrivna av vår strategiavdelning och av ett antal spännande krönikörer, däribland Aftonbladets Jan Helin och Schibsted Growths Miriam Gruth Norrby. Vi har haft ett väldigt kreativt och bra samarbete med Berntzon Bylund när det gäller koncept och produktion, säger Lena K Samuelsson.