Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är nya Dagens Arena

Publicerad: 21 Maj 2010, 05:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Dagens Arena har fått ny form och nya redaktörer. Finansieringen kommer från Schibsted-pengar.


Dagensmedia.se har tidigare berättat om Dagens Arenas arbete med sin nya sajt. Nu är sajten sjösatt.

Med mer nyheter, reportage och i framtiden även debattsidor, vill Dagens Arena ta steget från en ledarsida till att bli mer heltäckande.

– Vi vill attrahera fler och vara ett alternativ. Dagens Arena kommer att scanna av nyhetsflödet och innehållet på sajten baseras på vad läsare med våra politiska grundvärderingar vill läsa om, säger Nisha Besara, chefredaktör på Dagens Arena.

I samband med lanseringen annonserar Dagens Arena på Facebook och via Google-ads. Interaktiviteten på sajten ökas genom mer ljud och rörlig bild, twitter-flöden och kopplas till Facebook. Fyra nya redaktörer har rekryterats för att bevaka olika samhällsområden.

Dagens Arena fick 4,5 miljoner kronor i stöd av LO för att vidareutveckla sin webbsida under 2010. Pengarna kommer från LO:s försäljning av Aftonbladet-aktier.

Christer Lindh

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.