Digitalt
Här är Miljöpartiets reklamfilm
Publicerad: 6 augusti 2010, 06:45
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:43
Miljöpartiet tycker att det är dags för en regering som jobbar för miljön.
Ämnen i artikeln:
MiljöpartietReklamfilmen går nu att skåda på Youtube. I slutet av förra året stod det klart att partiet inte kommer att sända reklamfilmen i TV4.
– Det är helt klart svårt att målgruppsanpassa budskapet i ett så brett media. Dessutom kostar det väldigt mycket pengar, vilket vi helt enkelt inte har budgeten för, sade Agneta Börjesson, partisekreterare för Miljöpartiet, då till Dagensmedia.se.
Men nu har partiet ändrat sig och väljer att gå i TV4. Bakgrunden är att Miljöpartiet inför EU-valet försökte få de andra partierna att avstå från tv-reklam. De borgliga partierna nappade dock inte, vilket nu gör att även Miljöpartiet väljer att gå i TV4.
– Vi har lite resurser så att sända tv-reklam är tufft för oss. Vi har även gjort en översyn för att se om vi har möjlighet att få bra spridning på annat sätt, vi gör bland annat en bred internetsatsning, men vi ser att den bästa möjligheten att nå ut idag är via TV4, säger Agneta Börjesson.
Reklamfilmen har budskapet att det ska bli enklare att göra gröna val.
– Vi vänder oss till alla som är miljöintresserade.
På nätet annonserar Miljöpartiet främst gentemot ungdomar, på sajter som Tv.nu, spelsajter och modesajter. På nätet sprider partiet även en animation som kommunicerar det övergripande valbudskapet ”Modernisera Sverige”.
Miljöpartiets reklambyrå är Locomotiv, partiet jobbar även med Dist.
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/poddA45oUq8&hl=sv_SE&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/poddA45oUq8&hl=sv_SE&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
Arbetsgrupp
Frida Omsén, copywriter
Lars Lengquist, art director
Camilla Andersson, originalare
Johan Håll, webb art director
Mikael Eng, flashutvecklare
Line Eriksson, produktionsledare
Jens Soneryd, projektledare
Produktionsbolag: Atmosfär
Byråproducent: Mats Sandin
Regissör och fotograf: Jörgen Lööf & Nikita Kronlund
Producent: Pelle Ohrgren
Musik: Adam Nordén
Postproduktion: Stopp
Sound design: Janne Andersson/Housework