Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag20.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är medieplattformarna som ökar annonsintäkterna – trots pandemin

Publicerad: 1 December 2020, 08:58

Från vänster: Daniel Weilar, affärsutvecklingschef på Primetime, Filip Tröger, vd för Flarie, och Olav Törnblom, vd för Millionmind, berättar för Dagens Media om deras respektive receptet för framgång med ökade annonsintäkter.

Foto: Frilagda bilder: Primetime + Flarie + Millionmind. Bakgrundbilder: Primetime + Flarie

Annonsintäkterna har rasat för många traditionella mediebolag under pandemin. Men underhållnings- och spelplattformarna Primetime, Millionmind och Flarie kommer i stället att öka sina intäkter i år. Vad är hemligheten? Dagens Media har pratat med de tre mobilspelsbolagen för att ta reda på hur de lockar till sig annonsörer – och behåller dem.


Ämnen i artikeln:

e-sportPrimetime

Som Dagens Media tidigare har rapporterat minskade medieinvesteringarna med 13,3 procent under oktober månad i Sverige, jämfört med motsvarande period 2019. Totalt förmedlades runt 1,2 miljarder kronor via Sveriges

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

e-sportPrimetime

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.