Digitalt
Här är medieplattformarna som ökar annonsintäkterna – trots pandemin
Publicerad: 1 december 2020, 08:58
Från vänster: Daniel Weilar, affärsutvecklingschef på Primetime, Filip Tröger, vd för Flarie, och Olav Törnblom, vd för Millionmind, berättar för Dagens Media om deras respektive receptet för framgång med ökade annonsintäkter. Foto: Frilagda bilder: Primetime + Flarie + Millionmind. Bakgrundbilder: Primetime + Flarie
Annonsintäkterna har rasat för många traditionella mediebolag under pandemin. Men underhållnings- och spelplattformarna Primetime, Millionmind och Flarie kommer i stället att öka sina intäkter i år. Vad är hemligheten? Dagens Media har pratat med de tre mobilspelsbolagen för att ta reda på hur de lockar till sig annonsörer – och behåller dem.
Som Dagens Media tidigare har rapporterat minskade medieinvesteringarna med 13,3 procent under oktober månad i Sverige, jämfört med motsvarande period 2019. Totalt förmedlades runt 1,2 miljarder kronor via Sveriges
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.