lördag23 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är medieplattformarna som ökar annonsintäkterna – trots pandemin

Publicerad: 1 december 2020, 08:58

Från vänster: Daniel Weilar, affärsutvecklingschef på Primetime, Filip Tröger, vd för Flarie, och Olav Törnblom, vd för Millionmind, berättar för Dagens Media om deras respektive receptet för framgång med ökade annonsintäkter. Foto: Frilagda bilder: Primetime + Flarie + Millionmind. Bakgrundbilder: Primetime + Flarie

Annonsintäkterna har rasat för många traditionella mediebolag under pandemin. Men underhållnings- och spelplattformarna Primetime, Millionmind och Flarie kommer i stället att öka sina intäkter i år. Vad är hemligheten? Dagens Media har pratat med de tre mobilspelsbolagen för att ta reda på hur de lockar till sig annonsörer – och behåller dem.

Ämnen i artikeln:

Primetimee-sport

DG


Som Dagens Media tidigare har rapporterat minskade medieinvesteringarna med 13,3 procent under oktober månad i Sverige, jämfört med motsvarande period 2019. Totalt förmedlades runt 1,2 miljarder kronor via Sveriges

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev