Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är LRF Medias nya digitalsatsning

Publicerad: 28 April 2015, 12:22
Uppdaterad: 4 Februari 2016, 09:11

LRF Media lanserar i dag land.se som riktar sig till dem som bor i mindre städer och på landsbygden.


Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dagens Media har tidigare berättat om LRF:s digitalsatsning Land.se.

I dag går sajten live.

– Vi såg att det fanns ett stort intresse i höstas när vi satte igång tidningenland.se och såg att besökarna ökade raskt från 15 000 till 100 000 på bara 10 veckor. Land.se är en digital satsning för vår yngre målgrupp som huvudsakligen bor utanför storstäderna. Vi vill fylla ett hål på marknaden och uppvakta en målgrupp som annan media inte brytt sig så mycket om, säger tidningens chefredaktör Eva Källström till Dagens Media.

I år planerar LRF Media att göra två större uppdateringar på land.se.

– Land.se är en digital arena för en oerhört engagerad och företagsam målgrupp som lever aktiva liv utanför storstäderna och som inte syns i andra medier, säger Eva Källström.

LRF Media har samarbetat med Söderhavet för att bygga och designa land.se

Anna Döhmers

jon.demred@dagensmedia.se

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

LRF Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.