Här är kontona som går bäst på Instagram

2016-12-09 13:36  
Skistar Sälens Instagram-konto etta på listan över de konton med minst 1000 följare som väckt störst engagemang. Foto: Skärmdump från Skistar Sälens Instagramkonto

Varje månad listar optimeringsbolaget Zalster de svenska varumärken som väcker störst engagemang på Instagram.

Rapporten baseras på antal följare, snitt-likes per uppladdning samt en "engagemangsgrad" som räknas ut genom att dela antalet snitt-likes på antal följare.

Den senaste rapporten visar vilka företag som har presterat bäst under november månad.

Bland de varumärken med minst 1000 följare har Skistar Sälen (@skistar_salen) högst engagemangsgrad (96).

På andra plats kommer Nextjet (@nextjet) med sina 89, följt av Skistar Vemdalen (@skistarvemdalen) på 86.

Högst engagemangsgrad hade Marabou (@marabousverige) med 29, bland de åtta varumärken som har minst 100 000 följare i Sverige.

Två kommer Volvo (@volvocarssverige) med sina 26, tre kommer Partykungen (@partykungen.se) på 25. Dessa följs av Melodifestivalen, Ikea , Cubus, Elle och Åhléns.

Störst konton i Sverige

@ahlens (171 000)
@ikeasverige (219 000)
@marabousverige (191 000)
@melodifestivalen (158 000)
@partykungen.se (149 000)
@elledecorationse (112 000)
@cubusofficial (106 000)
@volvocarsverige (100 000)

Konton med sämst engagemang

Lekmer har sedan Zalster började sina undersökningar för ungefär ett år sedan skvalpat nere i botten av vad man kan ha i engagemang. Denna månad finner vi även E-handlaren Rum21 nere i botten.

@mtvsweden (5)
@rum21se (4)
@lekmer_se (4)

Hanna Frick

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt