Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är kontona som går bäst på Instagram

Publicerad: 9 December 2016, 12:36
Uppdaterad: 9 December 2016, 16:13

Skistar Sälens Instagram-konto etta på listan över de konton med minst 1000 följare som väckt störst engagemang. Foto: Skärmdump från Skistar Sälens Instagramkonto

Varje månad listar optimeringsbolaget Zalster de svenska varumärken som väcker störst engagemang på Instagram.


Rapporten baseras på antal följare, snitt-likes per uppladdning samt en "engagemangsgrad" som räknas ut genom att dela antalet snitt-likes på antal följare.

Den senaste rapporten visar vilka företag som har presterat bäst under november månad.

Bland de varumärken med minst 1000 följare har Skistar Sälen (@skistar_salen) högst engagemangsgrad (96).

På andra plats kommer Nextjet (@nextjet) med sina 89, följt av Skistar Vemdalen (@skistarvemdalen) på 86.

Högst engagemangsgrad hade Marabou (@marabousverige) med 29, bland de åtta varumärken som har minst 100 000 följare i Sverige.

Två kommer Volvo (@volvocarssverige) med sina 26, tre kommer Partykungen (@partykungen.se) på 25. Dessa följs av Melodifestivalen, Ikea , Cubus, Elle och Åhléns.

Störst konton i Sverige

@ahlens (171 000)@ikeasverige (219 000)@marabousverige (191 000)@melodifestivalen (158 000)@partykungen.se (149 000)@elledecorationse (112 000)@cubusofficial (106 000)@volvocarsverige (100 000)

Konton med sämst engagemang

Lekmer har sedan Zalster började sina undersökningar för ungefär ett år sedan skvalpat nere i botten av vad man kan ha i engagemang. Denna månad finner vi även E-handlaren Rum21 nere i botten.

@mtvsweden (5)@rum21se (4)@lekmer_se (4)

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.