Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är influencernätverken som kämpar med lönsamheten

Publicerad: 14 september 2021, 12:36

Carolina Gynning, Alice Stenlöf, Magdalena Graaf är i dag anslutna till influencernätverken United Influencers och Cube som kämpar för att öka lönsamheten.

Foto: kovaciclea

De många influencernätverken i Sverige fortsätter att kämpa med sin lönsamhet, visar Dagens Medias kartläggning. We Are Cube och United influencers om utmaningarna under pandemiåret – och strategierna framåt.


Ämnen i artikeln:

United InfluencersCubeTournInfluencer marketingInfluencerKartläggning: bokslut 2020

Det har gått flera år sedan influencernätverken startade i stor skala i Sverige. Trots att nettoomsättningen för dem ligger på plus kämpar fortfarande många med att kunna visa upp vinster.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News