tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är Ehsan Fadakars nya uppdrag

Publicerad: 27 januari 2017, 13:14
Uppdaterad: 27 januari 2017, 13:20

Foto: Aftonbladet

Ehsan Fadakar tillträder ny tjänst och får koncernansvar för Schibsteds realtioner med Facebook och Google. "Schibsted kan leda utvecklingen mot en balanserad relation med de sociala jättarna", säger han.

Ämnen i artikeln:

GoogleFacebookSchibsted

HF


Ehsan Fadakar tillträder en ny tjänst som chef för social- och tredjepartsstrategi inom Schibsted.

Därmed får han globalt ansvar för Schibsteds samarbeten med sociala plattformar med syftet att stötta koncernens övergripande strategi.

I och med den nya tjänsten blir Ehsan Fadakar en del av Schibsted Media Groups strategiteam.

I sin roll ska han utveckla Schibsteds koncernövergripande relationer till sociala plattformar som Google och Facebook. Eshan Fadakar kommer även ansvara för att Schibsteds nya strategi kring den typen av samarbeten implementeras i hela koncernen.

– Jag tror verkligen på att Schibsted är ett av få mediabolag i världen som kan ta en position och leda utvecklingen mot en ömsesidig och balanserad relation med de sociala jättarna. Det är en stor utmaning och jag ser väldigt mycket fram emot den, säger Ehsan Fadakar, i ett pressmeddelande.

Ehsan Fadakar kommer även leda processerna i Schibsteds tredjepartsstrategi för att optimera effekten av tjänster, teknik och verktyg som enskilda bolag implementerar i ekosystemet.

Det senaste året har Ehsan Fadakar drivit ett projekt om relationen till sociala plattformar inom Schibsted Sverige.

Ehsan Fadakar tillträder sin nya tjänst omgående.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev