Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Här är Egmonts första Ipad-app

Publicerad: 11 Februari 2011, 07:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:21

Auto Motor & Sport blir Egmont Tidskrifters första titel på Ipad.


Ämnen i artikeln:

Per KjellanderEgmont TidskrifterIpad

Appen blir en specialutgåva av Auto Motor & Sport om motorbanan Nürnburgring och exklusiva sportbilar. Appen blir på 200 sidor.

– Auto Motor & Sport är en perfekt titel för Ipad med mycket bra bild- och filmmaterial i kombination med ett starkt och spännande redaktionellt innehåll. Läsarna är teknikintresserade, vilket gör kopplingen till Ipad naturlig, säger Per Kjellander, vd på Egmont Tidskrifter.

Specialutgåvan kommer enbart att ha fyra annonsörer; Porsche, Audi, Turtle wax och Namcobandai.

– Vi prövar oss fortfarande fram, men vi har fyra bra annonsörer med oss i den första utgåvan.

Specialutgåvan ska kosta 69 kronor och släpps i App store 22 februari.

Även nästa Ipad-titel från Egmont blir en specialutgåva. Denna gång med titeln ”Saab – the story”. Den ska släppas på både engelska och svenska i vår.

– Det blir spännande tycker vi.

Fler av Egmonts övriga varumärken ska släppas på Ipad någon gång därefter, berättar Per Kjellander.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev