Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Digitalt presenteras av:

Här är byråerna som ska sälja Playstation 4

Kommunikationsbyrån Brand Echo ansvarar för butikskonceptet och interaktionen med användarna.

Helen Preutz


Publicerad: 22 November 2013, 14:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:55

Ämnen i artikeln:

VizeumSony

Fredagen den 29 november är en stor dag för alla Playstation-fans. Då släpps nämligen Sony Playstation 4 på den europeiska marknaden.

För den nordiska distributionen ansvarar Nordisk Film medan kommunikationsbyrån Brand Echo står för butikskoncept och interaktion med målgruppen i Sverige och Norge.

– Vårt uppdrag inleddes i samband med Gamexmässan i Kista den 31 oktober. Vi var även med under den norska motsvarigheten till Gamex, Spill Expo i Oslo, säger Christian Nivelius, projektledare på Brand Echo till Dagens Media.

Under mässan fanns 24 Playstation 4-konsoller på plats och kunde testas.

– Vi fanns givetvis på plats och pratade med konsumenterna.

Enligt Christian Nivelius var feedbacken från spelarna genomgående positiv.

– Framför allt var man positiv till att Playstation 4 marknadsförs som en konsol för gejmers.

Brand Echos uppdrag omfattar även att ta fram ett butikskoncept för att fronta konsolen på ett tiotal orter i Sverige.

Lanseringen har också skötts av pr-byrån Hero Kommunikation. Nordisk Films mediebyrå i Sverige är Vizeum.

Ämnen i artikeln:

VizeumSony

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.