Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitalt
Publicerad: 22 november 2013, 14:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:55
Kommunikationsbyrån Brand Echo ansvarar för butikskonceptet och interaktionen med användarna.
Fredagen den 29 november är en stor dag för alla Playstation-fans. Då släpps nämligen Sony Playstation 4 på den europeiska marknaden.
För den nordiska distributionen ansvarar Nordisk Film medan kommunikationsbyrån Brand Echo står för butikskoncept och interaktion med målgruppen i Sverige och Norge.
– Vårt uppdrag inleddes i samband med Gamexmässan i Kista den 31 oktober. Vi var även med under den norska motsvarigheten till Gamex, Spill Expo i Oslo, säger Christian Nivelius, projektledare på Brand Echo till Dagens Media.
Under mässan fanns 24 Playstation 4-konsoller på plats och kunde testas.
– Vi fanns givetvis på plats och pratade med konsumenterna.
Enligt Christian Nivelius var feedbacken från spelarna genomgående positiv.
– Framför allt var man positiv till att Playstation 4 marknadsförs som en konsol för gejmers.
Brand Echos uppdrag omfattar även att ta fram ett butikskoncept för att fronta konsolen på ett tiotal orter i Sverige.
Lanseringen har också skötts av pr-byrån Hero Kommunikation. Nordisk Films mediebyrå i Sverige är Vizeum.
Helen Preutz