Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är alla temaveckor 2022

Publicerad: 12 augusti 2022, 08:39

Dagens Medias temaveckor publicerar åtta gånger per år.

Har du hunnit läsa allt från vårens fem temaveckor? Om inte, här hittar du en lista på alla temaveckor och artiklar som hittills har publicerats.


Ämnen i artikeln:

Digitala temaveckorToppnyheter förmiddag

Under Dagens Medias temaveckor kopplar vi greppet och djupdyker i ett specifikt ämne utifrån olika vinklar. Temaveckorna publiceras åtta gånger på år och hittills har redaktionen tittat närmare på både hållbarhet och mätning i mediebranschen, vi har testat och utvärderat 28 olika digitala tjänster under temaveckan om digitala prenumerationer, vi har tittat närmare på den omvälvande streamingmarknaden och sist men inte minst har Leif Holmkvist och Jan Scherman tagit reda på vad politikerna egentligen vill med sin mediepolitik. 

Ämnen för årets kommande temaveckor är: talangjakten, innehållskriget och mediebyråernas förändring. 

LÄS ÄVEN: Här är alla temaveckor 2021

Även om ämnena är spikade tar vi gärna emot intressanta förslag på vinklar och saker att belysa. Så tipsa redaktionen, eller mejla/ring någon av oss direkt. 

Här kan du teckna en prenumeration för att ta del av allt innehåll. 

Här är listan på temaveckorna 2022:

Tema: Mediepolitik – valåret 2022
Den 11 september 2022 är det val till den svenska riksdagen. Men hur vill partierna utforma mediepolitiken om de får makt efter valet? Vilka frågor engagerar? Hur ser de på public service? Det och mycket mer djupdyker journalisterna Leif Holmkvist och Jan Scherman i för Dagens Medias räkning. Här hittar du alla artiklar som publiceras under temaveckan.

Tema: Streamingmarknaden 2022
Antalet streamingtjänster växer så det knakar, och hushållspenetrationen i Sverige är rekordhög. Men marknaden är på väg att mogna. Så hur kommer det här landskapet att utvecklas framåt? Under Dagens Medias temavecka fokuserar vi på vad som sker på streamingmarknaden.
 

■Tema: Digitala prenumerationer
Dagens Medias temavecka om digitala prenumerationer spänner över hela kundresan – från onboarding till avslut. Dessutom testar vi hur 28 olika medier står sig. Här är alla artiklar från temaveckan.


■ Tema: Mätning i mediebranschen
Sätten att konsumera medier utvecklas i rasande fart, och mediehus, annonsörer och mätaktörer måste hänga med. Samtidigt växer bolagen som inte låter sig mätas av oberoende tredjepartsaktörer och cookies är på väg att fasas ut. I Dagens Medias temavecka fokuserar vi på de viktigaste mätfrågorna 2022.


■ Tema: Hållbarhet i mediebranschen
Ekologisk hållbarhet. Social hållbarhet. Ekonomisk hållbarhet. Alla pratar om hållbarhet – och framhåller vikten av det, men vilket ansvar tas egentligen? Under Dagens Medias temavecka tittar vi närmare på mediebranschens arbete på hållbarhetsområdet. 

Redaktionen Dagens Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev