Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitalt

Här är alla temaveckor 2021

Publicerad: 30 december 2021, 08:28

Har du missat någon av Dagens Medias totalt åtta temaveckor, eller vill du kanske lusläsa allt igen? Här hittar du en lista på alla temaveckor och artiklar från 2021.

Ämnen i artikeln:

Tema: Digitala prenumerationerMartech och adtechTema: Framtidens mediekonsumenterTema: LjudvågenTema: sociala medierTema: Politik, demokrati och affärerTema: Framtidens annonsmarknadTema: Tv-marknadens omvandling

RDM

Redaktionen Dagens Media


Vid åtta tillfällen per år kopplar Dagens Media greppet om branschens viktigaste frågor och fördjupar oss i olika ämnen i samband med det som vi kallar för en temavecka.

Redan nu pågår planeringen för fullt kring vad vi på redaktionen ska djupdyka i 2022. Har du tankar och idéer? Tipsa gärna redaktionen

Klicka på länkarna nedan för att komma vidare till samlingssidan för respektive temavecka. 

Har du ingen prenumeration? Lugn, här kan du teckna en.  

Här är listan på temaveckorna 2021:

Digitala prenumerationer
Hur jobbar mediehusen och abonnemangsbolagen för att hålla kvar läsarna och abonnenterna?

■ Framtidens annonsmarknad
Samtidigt som de digitala prenumerationsintäkterna växer så blir antalet utmaningar på annonssidan fler och fler. Till exempel tar techbolagen en allt större del av reklamkakan. Här samlar Dagens Media artiklar om hur mediehusen ska hantera det – och andra prövningar de står inför på framtidens annonsmarknad.


■ Tv-marknadens omvandling
Området för rörlig bild befinner sig i kraftig förändring, där både tittare och pengar flyttar till digitala kanaler. Här hittar du Dagens Medias samlade rapportering om marknadens omvandling och intervjuer med branschens ledande beslutsfattare och experter.


Martech och adtech
Att ha koll på det senaste inom martech och adtech blir allt viktigare för aktörer på den svenska mediemarknaden. Här är alla artiklar från vår temavecka där vi djupdyker i ämnet.


■ Politik, demokrati och affärer
Välkommen till Dagens Medias tema politik, demokrati och affärer. Journalisterna Leif Holmkvist och Jan Scherman djupdyker i temat mediepolitik, demokrati och affärer. Dessutom analyserar Stefan Melesko hur mediemakten ser ut i Sverige i dag.
 

■ Ljudvågen
Under coronapandemin har lyssnandet skjutit i höjden men samtidigt fortsätter användarnas sätt att konsumera ljud att förändras. Under temaveckan ”Ljudvågen” djupdyker vi i ljudmarknadens utveckling.

■ Sociala medier
Mycket har hänt sedan sociala medier-nätverkens genombrott i början av 2000-talet. Deras existens påverkar såväl publikens användarvanor som de traditionella mediernas affär. Men hur har utvecklingen sett ut och vilken roll kommer nätverken att spela framåt?


Framtidens mediekonsumenter
Det växer upp en generation som konsumerar medier på ett helt nytt sätt. Under temaveckan ”Framtidens mediekonsumenter” bryter Dagens Media ned de siffror som finns för att förstå hur barn och ungas mediekonsumtion förändrats. Dessutom diskuterar vi vad de förändrade medievanorna leder till? 

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev