Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Digitalt presenteras av:

Här är alla svenska vinnare i INMA Awards

Publicerad: 20 Maj 2019, 13:18

Aftonbladets reportage ”Deras planet” vann pris i kategorin Best idea to grow digital readership or engagement.

Foto: Skärmdump Aftonbladet

Både Schibsted och Mittmedia prisades flertalet gånger under INMA Awards 2019.


Ämnen i artikeln:

Bonnier NewsAftonbladetMittmedia

INMA Awards är en internationell tävling som prisar medieföretagens sätt att engagera sin publik och ökam tillväxten i ett multimedialandskap. Under årets omgång av tävlingen prisades flera svenska projekt och idéer.

Mediehusen tävlar i två olika kategorier: grupp 1 representerar de regionala/lokala varumärkena medan grupp 2 representerar globala/nationella varumärken.  

Här är alla svenska pristagare/hedersomnämnda:

Kategori 8: Best use of technology to generate revenue and engage:
Grupp: 1
Honourable mention: Mittmedia för ”The MittMedia Reacher Advertising Initiative” 

Kategori 10: Best idea to grow digital readership or engagement
Grupp: 1
Third place: Mittmedia för ”Inside ice hockey”

Grupp: 2
Second place: Aftonbladet för ”Their planet”  

Kategori 11: Best use of social media
Grupp: 2
First place: Aftonbladet för ””Receipts of power”

Kategori 13: Best idea to grow advertising sales or retain advertising clients
Grupp: 1
Second Place: Mittmedia för ”The Mittmedia reacher advertising initiative”

Kategori 14: Best marketing solution for an advertising client
Grupp: 2
Second place: Schibsted Media Group för ”Share Joy: How Schibsted & Unilever Used a Mobile Payment Solution to Engage and Increase Ice Cream Sales In the Summer”

Kategori 16: Best execution of native advertising
Grupp: 2
First place: Bonnier News Brand Studio för ”Tele2 End-Up”

Kategori 17: Best use of data analytics
Grupp: 1
First place: Mittmedia för ”The Retention Challenge: Using Data Science to Understand Our Ad Customers”  

Kategori 18: Best use of consumer research
Grupp: 2
Honourable mention: Schibsted Media Group för ”Schibsted Native Study”

Kategori 19: Best new corporate innovation initiative
Grupp: 1
First place: Mittmedia för ”The Data Platform as a Platform of Innovation”   

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev