Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är Åhléns digitala vårkampanj

Publicerad: 21 Mars 2011, 12:04
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

En interaktiv kampanj som ska föra tankarna till ett glossigt magasin ska lyfta Åhléns egna designers


Bildmaterialet i Åhléns vår- och sommarkollektion består av både stillbilder och rörligt material. De har samma manér som i de dyra modemagasinen och illustreras med musik. En del av stillbilderna är också möjliga att rotera med hjälp av muspekaren.

– Åhléns designers har ett kvalificerat modetänk och i den här kampanjen vill vi lyfta fram deras expertis, säger Anna Sandberg, projektledare på Ottoboni, byrån bakom kampanjen.

Hon fortsätter:

– Vi ville ha en glossig känsla i digitalt format där musik och bild samspelar, texterna tar upp tankarna bakom plaggen, material, mönster och färger.

Bilderna har tagits fram av Åhléns och Frankenstein och filmerna är producerade av Acne. Adaptiv musik & Ljud: Plan8

Se kampanjen här.

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.