Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Här är Aftonbladet Flip

Publicerad: 29 Oktober 2012, 12:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:06

Aftonbladet släpper den nya applikationen Flip som ska guida läsaren genom tidningens digitala flöden.


Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Tanken är att appen, som släpps i dag, ska samla Aftonbladets digitala material så att läsaren kan ta del av material från exempelvis Sportbladet och Nöjesbladet på läsplattan.

– Vi och många andra har haft ett fokus på att ha tidningsprodukten som utgångspunkt. Det har fungerat bra för oss, men vi vill också hitta en produkt som tar till vara på de digitala flöden vi har i huset, säger Johan Åsén, mobilchef på Aftonbladet, till dagensmedia.se.

Startsidan ska ge läsaren en överblick över de senaste nyheterna och tanken är att läsaren snabbt ska kunna navigera sig inom olika ämnesområden.

– Man navigerar sig in i en ny miljö som man inte kommer att känna igen från vanlig webb. Sedan kommer det också att finnas en senaste nytt-funktion som ger relavant information om vad som händer just nu, säger Johan Åsén.

Appen kommer också att kopplas till Facebook, och genom att länka appen till sitt Facebookkonto kommer läsaren att kunna dela material och ta del av vad andra läser. 

– Det här är första versionen av appen. Vi har satt upp en Facebooksida så att vi kan utvecklas med våra läsare. Vi är osäkra på vad våra läsare vill ha, så då kan läsarna komma med förslag där.

Hur kommer ni att uppmärksamma appen?

– Vi kommer att vara ganska försiktiga. Vi går inte ut på klassiskt Aftonbladet-manér, utan vi smyger igång försiktigt. Vi vill snabbt kunna få in input och ändra och justera appen.

Tror du att ni kommer att få in många förslag på sådana justeringar?

– Det vi gör brukar engagera många där ute.

Appen är framtagen tillsammans med Monterosa.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Aftonbladet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.