Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Digitalt

Hans Kullin till Coop

Publicerad: 27 Augusti 2012, 08:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Pr-konsulten Hans Kullin blir ansvarig för sociala medier på Coop Marknad. Tjänsten är nyinrättad.


Ämnen i artikeln:

Coop

Hans Kullin har tidigare arbetat på bland annat Burson-Marsteller, Sermo Consulting och Accenture. Han kommer senast från rollen som digital pr-rådgivare och delägare i pr-byrån 61 Degrees North.

Nu blir han alltså ansvarig för sociala medier hos Coop Marknad.

– Det ska bli otroligt kul och spännande. Det känns som att Coop har höga ambitioner med satsningen på sociala medier så det ska bli kul att få vara med på den resan, säger Hans Kullin till dagensmedia.se.

Tjänsten är nyinrättad.

– Det handlar både om att utveckla kommunikationen i sociala medier men också omvänt, att bli ett mer lyssnande företag. Jag tror att tiden när företag själva kan välja vilken kanal man vill kommunicera med kunderna i är förbi. Därför måste företagen bli mer flexibla och beredda på att hantera frågor och kommentarer från kunden i alla kanaler.

En viktig uppgift för Hans Kullin är att göra Coop mer snabbfotade.

– Vi ska få ett försprång före konkurrenterna. Samtidigt är det är få företag som har bättre förusättningar för detta än Coop som bygger på hela den kooperativa tanken.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Coop

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.